20170511 djops jk 001325og marta krenuo sam na put od 10.000km po dolasku na aerodrom čekirao sam se, predao prtljag i otišao na pasošku kontrolu. Sve je prošlo brzo i bez ikakvih problema.

Pošto je do leta ostalo oko 45min, vreme sam iskoristio da pošaljem pozdrave svima sa kojima se nisam čuo. Poziv za ukrcavanje i u 12 smo poleteli za Rim odakle putujem drugim avionom.

Let do Rima trajao je sat i 20 min. Kratko i lepo. Odmah nakon sletanja morao sam da požurim na sledeći let koji je bio zakazan za 14.30 ali je pomeren jer je dosta putnika kasnilo zbog prvog transfera. Verovatno sam i ja bio jedan od njih. Ušao sam u metro koji vozi do terminala sa kojeg se ide na ukrcavanje.

20170511 djops jk 0016Javio sam se kući, čuo se Načelnicom odreda i Načelnikom saveza i polako otišao na drugo ukrcavanje. Let je mnogo duži a i avion je mnogo veći - Air bas A330. Brzo sam našao mesto, udobno se smestio i čekao da krene moje drugo putovanje za Aziju i prvo za Južnu Koreju.

20170511 djops jk 0003

U 16 i 30 po lokalnom vremenu avion je poleteo . Vreme tokom leta bilo je super, bez kiše i vetra. Čak i bez oblaka. Dok sam tako sedeo i čekao da konačno sletimo osećao sam se veoma čudno jer sam sa svih strana bio okružen Koreancima i po nekim evropljaninom. Kroz glavu mi je prolazilo da li ću se navići i adaptirati na njih, njihov jezik i kulturu.

Nakon 12časovnog leta, avion se polako približavao korejskom poluostrvu i nakon guste magle naziralo se kopno. Stigli smo.
Uzeo sam stvari i krenu na pasošku kontrolu a zatim po prtljag i ka izlazu. Na izlazu me je čekao jedan mali a veliki čovek, Izviđač DONG IL KO koji me je odveo na ručak i sa kojim sam se lepo ispričao. Ispratio me je do autobusa za Sunčeon. U 13 i 30 moj put i priča tek počinju.

Sunčeon, izviđači i omladinski centar
20170511 djops jk 0034Ušao sam u autobus a kao da sam ušao u avion ili Kia autobus! Imao je televizor, muziku, kožna sedišta sa grejanjem i podešavanjem za ležeći položaj kao u prvoj klasi aviona. Vozač je krenuo brzinom svetlosti, zamalo nisam pao. Voze veoma brzo alii sigurno jer su im putevi i sva infrastruktura skoro savršeni.

20170511 djops jk 0032

Put od Inčeona do Sunčeona trajao je nekih tri i po sata sa pauzom od 20 minuta ali najinteresantnije je to što je udaljenost 340km...
Na autobusku stanicu u Sunčeonu stigao sam u pola šest po lokalnom vremenu. Tamo su me čekali Adam i Ejmi, osobe zadužene za moj i boravak drugih volontera.

Ispričali smo se i polako uputili ka centru i mestu gde ću provesti sledeća tri meseca.

Omladinski Centar se nalazi oko 11km od centra Sunčeona. Okružen je brdima nadmorske visine od 200 do 400m, svuda okolo je priroda sa šumom, ima dosta potoka a nekih 300 metara od centra nalazi se i veštačko jezero.

20170511 djops jk 0012

Prvi dan bio je čudan jer je u centru bilo baš hladno pa sam najviše vremena proveo u sobi jer je samo tu radilo grejanje.

Drugog dana sam upoznao direktora centra gospodina Jun Dong Va koji mi je predao maramu centra i poželeo ugodan boravak u centru i Koreji. Pošto sam u početku bio sam jer sam prvi došao u centar, vreme sam iskoristio za dekoraciju svoje učionice i pripremu nastave za časove sa decom.

Kako su dolazili ostali volonteri iz Južne Afrike, Bangladeša, Španije, Nigerije i Mongolije tako je i centar počeo da živi. Vreme se popravljalo i kada je proleće zvanično počelo temperature su bile iznad 22 stepena.

Upoznali smo se korejskim volonterima koji će takođe raditi sa decom. To su Dženi , Džejs, Hanzel i Henri.

Početak rada sa decom i prvo putovanje

20170511 djops jk 0029Časovi sa decom počeli su u drugoj nedelji mog boravka. Deca su sa nastavnicima dolazila ujutru između 9 i 10 časova. Odmah bi ih smestili u veliku prostoriju gde uče pravila ponašanja u centru. Posle pevanja himne, obavljen je pomen žrtvama rata. Potom su nas upoznali sa njima, ko smo i odakle dolazimo..

Oko 10.30 deca dolaze na prvi sprat gde se upoznaju sa nama i gde vrše prvu komunikaciju na engleskom i gde saznaju gde će im biti soba i sa kim će biti smešteni. Nakon smeštaja po sobama, kreće se organizovano na ručak koji je od 10 do 12 i koji traje ne više od 25minuta jer pored dece koja su u izviđačkom centru ima i dece koja su u omladinskom centru.

20170511 djops jk 0026U 13.10 počinje prvi čas i traje 50minuta, a po danu ukupno ih ima četiri. Nakon poslednjeg časa svi se kolektivno slikamo i idemo na večeru koja je u između 17.30 i 18.00. Večernje aktivnosti počinju u 19 časova i odvijaju se u dva časa po 40min sa 10 min pauze jer i tokom njih deca igraju izviđačke igre ili uče tradicionalni ples . Potom se ide na kupanje i kreće se pripremama za povečerje koje je u 10 i tada moraju svi biti u krevetu. Zanimljivo da oni ne spavaju na klasičnim krevetima nego na posebnim prostirkama na podu i neki bi rekli da to nije humano ali im nije hladno jer svaka soba ima podno grejanje i dosta pokrivača i naravno jastuke.

Za vreme časova deca uče geografiju, gde se koja od navedenih zemalja nalazi, kolika je njena teritorija broj stanovnika, jezik, zastava, kultura, sport, istorija, nošnja i mnogo toga još. Podeljeni su u 6 grupa koje se rotiraju i svaka grupa broji između 10 i 20učenika tako da rad sa njima nije naporan. Nastava se odvija uglavnom na engleskom jeziku i malo korejskom radi pojašnjenja nekih komplikovanih, teških reči i činjenica.

20170511 djops jk 0006

Prvo putovanje

Prvo putovanje van centra bilo je u grad i ostrvo Vandu za uskrs na Sajam morskih trava i plodova mora. Grad se nalazi na morskoj obali i veoma je interesantan, jer pored toga što je grad ostrvo - dobro je povezan infrastrukurno u vidu dugih mostova a odlično je povezan i sa manjim ostrvcima koji ga okružuju.

Zanimljivosti

20170511 djops jk 0001Hrana se najviše bazira na pirinču, nudlama, ribi, svinjetini, morskim travama i povrću. Meso se ne jede puno jer je skupo, kilogram je od 10 do 20 dolara. Hleb ne jedu često. Dosta je sladak, nalik nekom kolaču. Čuvena jela su Mandu - vrsta pohovane hrane koja je punjena mesom pirinčom i salatama, Kimći - ljuti kiseli kupus, ramen nudle pirinčani kolač.

Najpoznatije piće je Sođu - pirinčani liker sa 10 do 20% alkohola, veoma je popularan i svi ga piju. Ima ga sa ukusima manga, jagode, borovnice, ananasa ...

Kozmetika je veoma popularna. Na sve strane su prodavnice za negu kože i lica. Tu su parfemi i šminke, krema različite namene a dosta se koriste maske za lice.

Odnos mlađih prema starijima

Starije osobe se veoma poštuju. Pre pozdravljanja se obostrano poklone. Postoje i posebne vrste pozdravljanja koja nisu uobičajna za sve nego samo za mlađe i nešto starije osobe.

Radno vreme u Južnoj Koreji

20170511 djops jk 0022

Radi se od ponedeljka do petka i većina koreanaca radi od jutra do večeri. Neki rade i vikendom, ne zato što moraju nego zato što to vole i žele. Interesantno je da se dosta starijih ljudi (između 60 i 80godina) iako su u penziji može videti da prodaju voće, povrće i sitnu robu.

Devedeset posto svega što se kupi, plaća se karticom. Taj način je veoma brz i siguran. Koriste ga i deca. Karticom plaćaju sve što im je potrebno, kupuju online..

(Za više fotografija pritisnite ovde)